pühapäev, november 09, 2008

Emaks olemise pahupooled

Nr.1
Lidia 13 aastane
"Su arvuti taga olemise aeg on tänaseks otsa saanud. Juba 10 minutit tagasi, muide."
"Tean isegi, ära käi kogu aeg närvidele!"
"Esiteks, miks sa siis sellest kinni ei pea!! Ja teiseks, ära luba endale sellist tooni!"
"Millist tooni!?! Und näed või?!"
"Just sellist! Oleksid võinud ju vastata:Jah, kohe lõpetan, vabanda, aeg läks üle. Peab siis alati häält tõstma? Tuba on teil korda tehtud?"
"Ikka olen mina see, kelle käest kõike nõutakse!"

Nr.2
Gregorio 11 aastane
"Ära jäta riideid tugitooli peale vedelema.Pane palun kappi."(Püha jumal, räägin nagu mu ema 25 aastat tagasi)
"Küll ma panen, kus see kiire on."
"Kui ma olen suure osa oma päevast koristamisele ja korrastamisele kulutanud, siis meeldiks mulle, et keegi sellest lugu peaks..."
"Oled ikka monotoonne! Che rottura di palle!(tõlkimatu)"
"Ma võin sedasama sinu kohta öelda nähes, et pärast kümnendat meeldetuletamist läheb sul asi järjepidevalt ühest kõrvast sisse ja teisest välja."
"Ikka olen mina see must lammas, kelle kallal kõik õiendavad!"

Nr.3
Johanna 6 aastane
"Ciao, amore! Kuidas koolis läks?"
"Halvasti!!"
"Miks siis? Flaviano käib mulle närvidele ja Giorgia ei taha enam mu sõbranna olla."
"No küll need asjad ära lahenevad..."
"Ei lahene, ma tean! Sa ei saa aru..."
"Saan ikka! Ka minul tuli koolis selliseid asju ette."
"Ah sinu ajal oli teistmoodi! Minul on omad probleemid.Ära arva, et sa kõiketeadja oled.""

20 aastaselt oli kindel, et minust kunagi emat ei saa. Ma polnud sugugi "jumalkuinunnutaon"-tüüp ega pole seda praegugi.
Lapsed tulid mu ellu Suurest Armastusest, Mis Kõik Muudab ja jumal teab, kust tekkinud teadlikkusest, et elud tahavad minu kaudu ilma tulla. Mina ainult kuuletusin, järgides Armastust ja suurt õrnust, mida nad mu ellu tõid.

Mõnikord üeldakse, et "ma pole veel piisavalt küps", et lapsi saada. Olen jõudnud järeldusele, et küps ei saa olla kunagi. Lapsed ongi need, kes "küpsetavad.
Et paned toore toidu potti ja ootad küpseks saamist ilma tuld alla panemata. Lapsed on tuli. Ka õnnistus, mis sunnib pidevalt vaatekohti muutma ja mis ei luba sul kunagi seiskuma jääda. Pead iga päev oma kindlusi küsimärgi alla panema. Pead kasvatama endas üliinimliku kannatuse, mis aga avab uks võrsuvatesse maailmadesse, kuhu on teisiti raske pääseda, mil on meie omaga vähe ühist.

Vanasti tuhnisid vanemad päevikutes. Praegu on õnneks kõik online. Otsin üles oma tütre You Tube´i profiili ning katsun mõista seda, mis tema päevi ja mõtteid täidab.

Issake, millised lemmiklaulud...Ega ma ei saa nõuda, et ta Pink Floydi kuulaks, aga noh....vähemalt Codplay!


Kommentaare ei ole: