teisipäev, märts 17, 2009

Minu seiklused facebookis

Ausalt öelda, panin end sinna kirja vastu tahtmist. Ühel heal hetkel nägin, et informatsioon igasuguste ürituste, petitsioonide ning algatuste hakkas suurelt osalt läbi selle kanali käima. Siis , mõni kuu tagasi, võtsin ette ja registreerusin.

Mul oli sellest ettekujutus nagu ühest kuratlikust ennasttäiendava orwelliku mehhanismiga arhiivist ja ega see arvamus muutunud pole.
"Millele sa mõtled praegusel hetkel??????"
Eks ajab natuke õuduse peale küll...

Teisest küljest jälle, pole kunagi oma tõekspidamisi ja orientatsiooni varjanud, vaid, vastupidi, neid levitanud. Kui mõni sauronlik "silm" seda arhiivi kasutab, siis on ta juba ka teisiti omale tarvilikke andmeid kogunud. Kaotada poleks nagu midagi. Võita aga küll...

Olen facebooki kaudu saanud kohest teavet meeleavaldustest, olen osa saanud infost, mis teisiti siin maal ei levi ning, mis kõige tähtsam, olen näinud kui palju on minuga samal lainepikkusel olevaid inimesi.

Vanadest tuttavatest pole küll kedagi leidnud, aga uusi olen saanud kõvasti. Olen isegi paremini tundma õppinud neid, kellega küll iga päev kohtusime (nagu mõned mu tütre klassikaaslaste vanemad), aga sõnagi ei vahetanud. Nii naljakas kui see ka pole, nüüd on mingi tihedam side.

Kogu mu tegevus on enamasti itaaliakeelne, aga seda põhjusel, et mu eesti tuttavaid facebookis pole. Olen otsinud eesti põnevaid gruppe, aga olen leidnud nendest ainult mõne (näiteks väliseestlaste "Estonian cooking and eating" ) ja müütiline "Ejik v tumane"/ üle 11.000 fänniga.

Itaallaste poolt on aga tuhandeid jumalikke gruppe:
"Need, kes citofonol (ei tea, kuidas on eesti keeles) küsimusele" Kes on?" vastavad : mina"
"Olen terve elu riideid ostnud ja ikka pole mul midagi selga panna"
"Rooma-inglise sõnaraamat"
"Anneta üks neuroon Itaalia parlamendile"
"Elu on liiga lühike selleks, et kehva veini juua"
"Need, kes lükkavad, kui ukse peale on kirjutatud "tõmba""
"Amatriciana jüngrid"
"Ma ei tea isegi, mida ma öösiti teen, aga sõbrad räägivad, et mul lõbus"
"Mitte mina ei ole alkohoolik, vaid nemad on asteemikud"
"Vihkan kloune, sest lapsena nägin "IT"d"
"Diivani Sõbrad"
"Ka minu ex on hullumeelne"
"Leian oma segadusest kõik asjad üles"
"Need kes käivad peldikus sülearvutiga"
"Olen tüdinenud teie eest tööd tegemast...minge p...!"
kõige omapärasem, mille peale olen siiani sattunud "Interistid, leninistid ja terroni (halvustav, siinkohal eneseirooniline lõuna-itaallaste nimetus)"
rääkimata igatsugu söökide-jookide ning avalike tegelaste fän-lehekülgedest.

Jätsin mainimata poliitilised ning ühiskondlikult aktiivsed grupid, mis on mu facebookis olemise tegelikuks põhjuseks. Ühele nendest olen ka kaasadministraatoriks (banner kõrvaltulbas) ning tänaseks oleme jõudnud 24.000 osalejani!

Kirjutaksin end hea meelega ka mõnda eestikeelsesse gruppi, aga ei leia neid, mida otsin.
"Tammsaare", "Vilde", "Juri Lotmani fännid"; "Sült", "Hapukapsad", "Rukkileib" vms. Sobiksid ka "Hunt Kriimsilm", "Tšeburaška ja krokodill Gena", "Nõukaaegne Telekool", "Need, kes joonlaua peale spikreid kirjutasid", "Õllepruulija vastased" või "Ex Karika baari külastajad".

Jään soovitusi ootama...

4 kommentaari:

Kaarel ütles ...

fonolukk on see eestikeeles

Anonüümne ütles ...

Kas see grupp ka on, kes kysib uksekella vòi telefoniga helistades vastaja kàest "Chi sei?"

Kui jah, siis liitun ka mina Failbookiga.

[òige vastus kysimusele chi sei on muideks
“Sono Gloria, ho lasciato le chiavi in cucina, accanto al cestino della frutta”]

Kristel ütles ...

@Kristjan
veel mòni isuàratv grupp:
-"Per tutti quelli che "c'è un tizio, non ti girare" e automaticamente si girano!"
- "Andestada on inimlik, aga tagasi teha on jumalik"
- "need, kes.."Oo, ciao!"--"Ciao"--"Kes see oli?"--"Cazzo ne so..."
- "Need, kes arvavad, et Di caprio oleks eluga pààsendu, kui Rose oleks oma tagumiku koomale tòmmanud"

@Oudekki
Tànan Cheburashka viite eest! Vaatasin "turistide" puntata uuesti ùle koos Lidiaga, kes kostis selle peale: "Dio mio, adesso capisco perchè sei così"/"Issake, nùùd saan aru, miks sa selline oled" XD

Oudekki ütles ...

@Lidia :D :D :D